A Zónatalálkozó tényleg egy másik dimenzióba repített minket. Amit Anita, na és Csaba létrehozott, az nem csupán egy játék – hanem egy összetett, művészien megalkotott világ, ahol minden részlet a helyén van. A lélegzetelállítóan gyönyörű eszközök, a különleges logikai csavarok és a gondos tervezés mind-mind azt mutatják, hogy ebben a projektben nemcsak kreativitás van, hanem szívüket, lelküket beleadták.
Bemelegítés – memóriajáték és toronyépítés
A program egy egyszerűnek tűnő, de valójában zseniálisan felépített memóriajátékkal kezdődött. Ennek végén a csoportbontó feladat a klasszikus kő-papír-olló volt, amely meghatározta, ki hová kerül a következő játékban. Ez pedig nem volt más, mint a toronyépítés – egy elképesztően jól megtervezett, kreatív együttműködési feladat. A csapatokban mindenkinek megvolt a szerepe: egy építésvezető irányított, egy munkás volt, aki néma maradt, de csak ő adhatta át az építőnek az anyagokat. Az építő viszont vak volt, így teljes mértékben a társaira kellett hagyatkoznia. Volt egy informátor is, aki figyelhette a másik csapat haladását. Az idő szorított: mindössze négy perc állt rendelkezésre, hogy a lehető legközelebb építsük a mi kis tornyunkat a térképen kijelölt helyhez, miközben a stabilitás és a magasság is számított. Kiváló rávezető feladat volt, amely tökéletesen felkészítette a résztvevőket a további kihívásokra.
A történet kibontakozása – Kit üldöznek? Mi történt?
A bemelegítés után egy történetszövő játék következett. Mr. Qr-t a rendőrség üldözi – de mi történt pontosan? A csapatok feladata az volt, hogy összerakják a sztorit, és közösen megfejtsék a rejtélyt. Az igazán izgalmas az volt, hogy a résztvevők rendkívül vegyes korosztályból érkeztek: a legfiatalabb lány mindössze 12 éves volt. És működött! A játék bebizonyította, hogy 12 éves kortól már elég érettek a gyerekek ahhoz, hogy az absztrakt gondolkodást igénylő, összetettebb feladatokat is megértsék. A létszám is tökéletes volt, a történetmesélés pedig hihetetlenül kreatív. Nemcsak egy egyszerű nyomozós játékot kaptunk, hanem egy izgalmas, összetett sztorit, amely minden résztvevőt magával ragadott.
Kültéri detektívjáték – nyomozás a történelmi belvárosban
A fő attrakció a szabadtéri detektívjáték volt, amely Szentendre legszebb részein vezetett keresztül. Gyönyörű templomok, régi cégérek, kis boltok, szűk sikátorok és macskaköves utcák – a helyszín tökéletesen passzolt a játék hangulatához. Még a helyi vendéglősök is tudtak rólunk: mosollyal és kíváncsisággal figyelték a „nyomozócsapatokat”, akik eltökélten próbálták kideríteni, merre lehet Mr. QR. A morcos időjárás sem tudta elvenni a játék élményét – mindenki teljes beleéléssel vetette bele magát a rejtély megoldásába. Az utolsó nyomon haladva végül sikerült megtalálnunk, és ezzel a játék teljes egésszé állt össze.
Még egy nyomozás, immár zárt térben
A program végén, amikor azt hittük, hogy már mindennek vége, még egy izgalmas beltéri nyomozásra is jutott idő. Bár a tervezett programhoz képest már túlléptük a kijelölt időkeretet, ezt senki sem bánta – annyira magával ragadó volt a játék. A résztvevők újabb rejtélyt oldhattak meg, ezúttal egy zárt térben, ahol minden egyes apró jel, minden utalás és minden mozdulat számított.
Ez egy sikertörténet!
Ez az esemény minden szempontból fantasztikus volt. A jól felépített rávezető játékok, az átgondolt történetszövés és a helyszínek lenyűgöző adottságai mind hozzájárultak ahhoz, hogy felejthetetlen élményt kapjunk. Mi, pécsiek egy ötfős csapattal érkeztünk Szentendrére, és bár én magam borzasztóan beteg voltam, egyszerűen nem mondhattam vissza – ilyen élményt egész egyszerűen nem lehetett kihagyni. Ez a projekt sikerre van ítélve.
Szívből gratulálok Anitának és mindenkinek, aki hozzájárult ehhez a fantasztikus élményhez. Köszönjük ezt a profi játékot! Hajrá és ugyanilyen lendülettel tovább!
Szentendre, én így szeretlek!
Üdvözlettel: András és a pécsi Élményzóna!
Mi az Élményzónával is tervezünk hasonló játékokat, de inkább telefonos applikációra épülőket, illetve gyerekeknek szóló, egyszerűbb (de annál hasznosabb, akár kihívásokkal teli) megkerseős-megtalálós játékokat.