+36 30 9937302

horvathandras@elmenyzona.hu

KÉPZÉS, ÉLMÉNYPEDAGÓGIA TÖBB SZINTEN IS!

ÉLMÉNYPEDAGÓGIA KÉPZÉS
TÖBB SZINTEN IS!

Nem csak csináljuk, hanem tanítjuk is 2006 óta a Pécsi Tudományegyetemen.
Képezd ki trénereidet, pedagógusaidat, animátoraidat, ifjúsági munkásaidat,
szociális segítőidet, sportklubod edzőitvagy csak küldd ide gyermekedet, unokádat.
Később hálás lesz, ebben egészen biztos vagyok.

Ha részt veszel képzéseinken, akkor igaz lesz rád:

  • Egy biztos, csupa olyannal fogsz találkozni, aki motivált, szeretne fejlődni, megújulni, többet, mást adni a fejlesztendő célcsoportnak vagy csak magába akarja szívni a csapatépítés, a játékmesteri technika módszertanát. Miért lesz jó, ha jössz erre műhelyre?
  • Megfelelő játékrepertoárral fogsz rendelkezni. Olyanok lesznek ott, mint Te! A műhelymunka gyakorlatorientált, csupa motivált résztvevővel.
  • Izgalmasabbak, élvezetesebbek lesznek a foglalkozásaid, amit majd tartasz. A célcsoportod motiváltabb lesz, mert azonnal használható, gyakorlatias ötletekkel mész haza.
  • És még? Még több játék tudatosan. Olyan, rendszerint strukturált gyakorlatok kerülnek terítékre, melyeknél az önismeretet, emberismeretet, magabiztosságot, teherbírást, kommunikációs készséget, kreativitást, proaktivitást fejlesztjük.
  • Megtanulod, hogyan hasznosítsd az egyénben lévő képességeket.
  • A közösséged elvárásainak megfelelően tudod kitűzni a célokat.
  • Megtanulod a tapasztalati ciklus alkalmazását. Hogy a gyakorlatok során leszűrt tapasztalatokat hogyan ültetheted át a való életbe.
  • Elsajátítod az élmény általi nevelés gyakorlati alapelveit, alapfogalmait.
  • Meg tudsz majd tervezni játékos napokat, rendezvényeket.
  • A közösséged tagjai jobban megismerik egymást, ezáltal jobb együttműködés alakul ki, aminek köszönhetően hatékonyabb a csapatmunka és a kommunikáció.
  • Többet megtudhatsz az Élménypedagógia felhasználási területeiről.
  • A fejlesztési célnak megfelelően tudod megtervezni, majd lebonyolítani a foglalkozásodat.
  • Megtudhatod, hogy mitől más egy facilitátor, mint egy tanár

1. ANIMÁTORKÉPZÉS

FIGYELEM! Nálatok is megtartjuk a foglalkozást, hívjatok, beszéljük meg!

Pedagógusok, cégvezetők, szociális területen dolgozók, diákok, ifjúsági segítők, kortárs segítők, ifjúsági vezetők, egyetemisták!

(Tapasztalati tanulás – a mozgáson alapuló élmény általi fejlesztés)

Célja: A résztvevőt megismertesse a mozgáson alapuló élmény általi nevelés fejlesztési lehetőségeivel, a cselekvés alapú tapasztalati tanulás módszerével. A műhelyfoglalkozásokon helyt kapnak az élménypedagógiai alapú megközelítések is. Cél az egyéni és társas kompetenciák, továbbá a kommunikáció, együttműködés, problémamegoldás, bizalom, társas támogatás fejlesztése, ill. a konfliktusmegoldó készség elsajátítása.

Játék, játék, csak játék. Színezd újra a csapatodat, frissítsd fel az animátori tudásodat. A tréningciklus sajátosságait figyelembe véve, egymásra épülő játékok képeznek saját élményt.

Miért lesz jó, ha elvégzed?

Megfelelő játékrepertoárral fogsz rendelkezni. Olyanok lesznek ott, mint Te! A műhelymunka gyakorlatorientált, csupa motivált résztvevővel. Izgalmasabbak, élvezetesebbek lesznek a foglalkozásaid, amit majd tartasz. A célcsoportod motiváltabb lesz, mert azonnal használható, gyakorlatias ötletekkel mész haza.

Még több gyakorlat tudatosan. Olyan, rendszerint strukturált gyakorlatok, játékok kerülnek terítékre, melyeknél az önismeretet, emberismeretet, magabiztosságot, teherbírást, kommunikációs készséget, kreativitást, proaktivitást fejlesztünk.

Miért lesz jó, ha elvégzed?

Egy biztos, minden változik. Felkészülsz a szervezeti változásokra. Megtanulod, hogyan hasznosítsd az egyénben lévő képességeket. A közösséged elvárásainak megfelelően tudod kitűzni a célokat. Megtanulod a tapasztalati ciklus alkalmazását. Hogy a gyakorlatok során leszűrt tapasztalatokat hogyan ültetheted át a való életbe. Elsajátítod az élmény általi nevelés gyakorlati alapelveit, alapfogalmait. Meg tudsz majd tervezni játékos napokat, rendezvényeket. A közösséged tagjai jobban megismerik egymást, ezáltal jobb munkatársi együttműködés alakul ki, aminek köszönhetően a hatékonyabb a csapatmunka és a kommunikáció. A jobb eredmények elégedettséget és motiváltabb dolgozókat eredményeznek majd.

Többet megtudhatsz az Élménypedagógia felhasználási területeiről. A fejlesztési célnak megfelelően tudod megtervezni, majd lebonyolítani a foglalkozásodat. Megtudhatod, hogy mitől más egy facilitátor, mint egy animátor.

Miért lesz jó, ha elvégzed?

Megtudod a fejlesztő tréningnél a hatékony tanulást támogató pszichológiai, pedagógia hátteret. A feldolgozást segítő módszereket is megismerheted. Kipróbálhatod a játék kitalálást és fejlesztést. Ez a műhely segít majd komplexen látni a tapasztalati tanulást.

A képzést szervezeti igény esetén – az időpontoktól eltérően, előzetesen egyeztetett időpontban – NÁLATOK is megtartjuk! Hívjatok bátran!

A maximális létszám 24 fő.

Amennyiben a határidő lejárta előtt megtelik a keret, úgy korábban zárjuk le a jelentkezés lehetőségét és elindítjuk a várólistát.

Keress minket és rendeld meg a képzést most, ha más időpontban szeretnéd a szervezetednek (pl. tantestület, civil szervezet, ifjúsági szervezet, egyetem)!

Jelentkezni KIZÁRÓLAG online, elektronikus regisztrációs lapon lehet!

Jelentkezési és befizetési határidő:

2. ÉLMÉNYPEDAGÓGIAI ESZKÖZÖK KÖRÉ ÉPÜLŐ JÁTÉKOK - KÉPZÉS

4 fantasztikus eszköz: polifóm nudli (vízinudli), mászókötél, kooperációs ernyő, slackline (fák között kifeszített kötélkert elemei).

Ezeket használjuk és egy-egy eszköz köré kb.10-10 játékot tervezünk bemutatni, játszani, gyakorolni.

Rendkívüli lehetőség a játékrepertoár gazdagítására és arra, hogy gond nélkül, magabiztosan tudd használni az eszközöket. Ha álmodból felkeltenek, akkor is tudod majd vezetni a játékokat. Ráadásul lesz játék kitalálás és fejlesztés is, ami egy új módszertan arra az esetre, ha a célcsoportoddal is szeretnél játékot fejleszteni.

Jelentkezni KIZÁRÓLAG online, elektronikus regisztrációs lapon lehet!

Amennyiben a határidő lejárta előtt megtelik a keret, úgy korábban zárjuk le a jelentkezés lehetőségét és elindítjuk a várólistát.

Keress minket és rendeld meg a képzést most, ha más időpontban szeretnéd a szervezetednek (pl. tantestület, civil szervezet, ifjúsági szervezet, egyetem)!

Jelentkezési határidő:

A maximális létszám 18 fő.

3. ÉLMÉNYPEDAGÓGIAI FACILITÁTOR - KÉPZÉS

A tapasztalati oktatás a tanulás olyan formája, amely a közvetlen, gyakorlati tapasztalatokra támaszkodik az ismeretek és készségek elsajátítása érdekében. A tapasztalati oktatást segítő képzés segít felkészíteni a pedagógusokat és szakembereket a tapasztalati tanulási tevékenységek létrehozására, megtervezésére és elősegítésére a legkülönfélébb helyszíneken. Ez a fajta képzés alkalmazható az általános iskolai tanulóknak szóló programok kidolgozására a főiskolás korosztályig, valamint a vállalati vagy szakmai továbbképzési környezetben történő felnőttkori tanulásra.

Az élménypedagógus példaképként, edzőként, mentorként, vezetőként és facilitátorként szolgál, hogy elősegítse az élményen keresztül történő tanulást. Az élménypedagógiai tevékenységek segítőjeként struktúrát és útmutatást biztosít, miközben megengedi a tanulóknak a szabadságot, hogy felfedezzék saját érdeklődési körüket annak érdekében, hogy a tapasztalataikból ismereteket szerezzenek. A fő cél az, hogy a résztvevők a reflektív gyakorlat és a környezetükkel való értelmes interakciók révén mélyebb megértést alakítsanak ki önmagukról és másokról.

A tapasztalt pedagógusok tisztában vannak a tapasztalati tanulás értékével, de számos előnye származik a kifejezetten az ilyen típusú oktatási megközelítés megvalósításához kapcsolódó kiegészítő képzésből. A képzés lehetőséget biztosít a tapasztalt tanárok/ facilitátorok számára, hogy új stratégiákat tanuljanak a tapasztalati oktatással történő tanításhoz, például olyan új tevékenységek bevezetését, amelyek nem voltak részei az eredeti programjuknak, vagy olyan módszerek felfedezését, amelyek tükrözik a tapasztalati oktatás hatékony gyakorlataira vonatkozó aktuális kutatási eredményeket. Emellett fontos alkalom a szakértői értékelésre is, hiszen a hasonló érdeklődésű kollégákkal való találkozás révén a résztvevőknek lehetőségük nyílik az önreflexióra, hogy folyamatosan fejleszthessék a már meglévő készségeiket.

Aki kísérleti oktatóvá szeretne válni, annak több szempontot is figyelembe kell vennie, például azt, hogy milyen típusú tanulókkal szeretne foglalkozni (pl. osztálytermi vagy nem formális környezetben), milyen területen rendelkezik szakértelemmel (pl. szabadtéri rekreáció vagy vezetőképzés), milyen módszereket fog alkalmazni az oktatás során (pl. előadások vagy terepgyakorlatok). Az is lényeges, hogy megismerkedjenek a tapasztalati oktatás tervezésével és megvalósításával kapcsolatos legjobb gyakorlatokkal, hogy minden egyes élményt megfelelően testre lehessen szabni az adott céloktól függően (Kolb & Kolb et al., 2019). Ha ezeket a megfontolásokat elvégezték, akkor könnyebben megvalósíthatóvá válik számukra, hogy olyan tantervet hozzanak létre, amely megfelel az egyéni igényeknek, ugyanakkor igazodik az olyan szervezetek által meghatározott szabványokhoz, mint a National Council on Adventure Based Programs (NCAAP) vagy az Association Montessori Internationale (AMI) (Patall et al., 2008). 

Összességében az Experntail Education FaciltiatorTrainingben való részvétel értékes készségeket biztosít az e megközelítésen keresztül történő tanítás iránt érdeklődő egyéneknek, amelyek szükségesek ahhoz, hogy a konkrét célcsoportokhoz igazított, értelmes élményeket hozzanak létre, miközben betartják az olyan szervezetek által meghatározott legjobb gyakorlatokat, mint az NCAAP vagy az AMI. ez a fajta képzés segíthet az oktatóknak abban, hogy bármilyen életkori szinten vagy környezetben elérjék a tanulókat, lehetővé téve számukra, hogy a tanulók/résztvevők számára lehetőséget biztosítsanak arra, hogy reflektáljanak önmagukra, miközben betekintést nyerjenek a valós világ helyzetébe, amikor nyilvános terekbe vagy természeti környezetbe, például parkokba vagy kempingekbe mennek. 

A klasszikus élménypedagógiai facilitátorképzés, amikor a képzés felétől már gyakorlatot is vezetnek a résztvevők. Előkészülünk rá, levezetik a játékokat és a feldolgozás, kiértékelő részt is vezetik, majd a csoport és a trénerek is adnak visszajelzést. 

Ezen a képzésen lehet a legtöbbet tanulni! 

És Te magad látod a folyamatot, hogy hogyan válasz animátorból facilitátorrá.

Bevezetés az élménypedagógiába képzés

A 30 órás „Bevezetés az élménypedagógiába” képzésen olyan módszereket tanulnak a résztvevők, melyeket becsempészhetnek saját tanítási rendszerünkbe. Ugye jól hangzik? Mi is lesz pontosan?

Tematika:

  • Alapfogalmak (élmény, Kolb-ciklus, Flow-elmélet, Johari-ablak, outdoor fejlesztés, teljes értékű szerződés, választható kihívás, objektív / szubjektív kockázat, a biztonság szerepe)
  • Játék kitalálás és fejlesztés, játék vezetése
  • A cselekvés általi tapasztalati tanulásról
  • Az animátor, a tréner, a facilitátor szerepe
  • Az élmény általi nevelés gyakorlati alapelvei
  • A tapasztalati tanulás ciklus
  • Tervezés
  • A gyakorlatok vezetése
  • Feldolgozás (értékelés és alkalmazás)
  • A hatékony tanulását támogató pszichológiai, pedagógia háttér
  • Játékok gyűjteménye – gyakorlatok (indoor, outdoor) 10 főtől-400 főig
  • Akadályverseny típusok, Nagyjátékok
  • Csoportbontó játékok
  • Játékos napok, rendezvények, táborok szervezése
  • Bemutató nap terve

Jelentkezési határidő: 2021.08.19. csütörtök

Jelentkezni KIZÁRÓLAG online, elektronikus regisztrációs lapon lehet!

A maximális létszám 18 fő.

Amennyiben a határidő lejárta előtt megtelik a keret, úgy korábban zárjuk le a jelentkezés lehetőségét és elindítjuk a várólistát.

Keress minket és rendeld meg a képzést most, ha más időpontban szeretnéd a szervezetednek (pl. tantestület, civil szervezet, ifjúsági szervezet, egyetem)!

4. EXPEDÍCIÓ - MINT A FEJLESZTÉS ESZKÖZE

Az expedíciót úgy határozzák meg, mint szervezett utazást, különösen egy nagy létszámú csoport által egy távoli helyre egy meghatározott céllal. Az expedíciók kivételes lehetőséget nyújtanak arra, hogy a szervezetekben erős és hatékony csapatokat hozzanak létre, amelyek segíthetnek a szervezeteknek céljaik és célkitűzéseik elérésében. Ez az esszé megvitatja, hogy miért előnyösek az expedíciók a csapatfejlesztés szempontjából, és hogyan lehet őket hatékonyan alkalmazni egy szervezeten belül a csapatban rejlő lehetőségek maximalizálása érdekében.

A sikeres csapatfejlesztés fontos szempontja, hogy képesek legyenek produktívan együtt dolgozni a közös célok érdekében, különböző készségek, például a kommunikáció, a problémamegoldás és a döntéshozatal alkalmazásával. Az expedíciók során az ezeket a készségeket érintő tevékenységeken keresztül a résztvevők új módszereket tanulnak meg a feladatok és a kihívások megközelítéséhez, amelyekkel a csapatuknak a munkahelyükön kell szembenézniük. Ez jobb együttműködést eredményez a csapat tagjai között, ami javítja az általános szervezeti teljesítményt. A mindennapi feladatokon kívüli új készségek fejlesztése mellett az expedíciók a személyes fejlődést is elősegítik azáltal, hogy az embereket a komfortzónájukon kívülre kényszerítik, és arra ösztönzik őket, hogy ismeretlen kihívásokkal szembesülve kockázatot vállaljanak.

Az expedíció sikeréhez az egyéneknek egységes csoportként kell összefogniuk, ami lehetővé teszi számukra, hogy szorosabban együttműködjenek egymással, mint ahogyan azt a munkahelyükön általában tennék. Emellett több idejük van távol az irodai zavaró tényezőktől, például az e-mailektől vagy a megbeszélésektől; ez teret ad nekik a gondolkodásra, valamint lehetőséget biztosít a személyes tapasztalatokról szóló mélyebb beszélgetésekre. A csapatokon belüli erősebb személyközi kapcsolatok kiépítése bizonyítottan előnyös a kommunikáció és az együttműködés javítása szempontjából, de csökkenti a stressz-szintet is, ami növeli a munkahelyi morált.

akik kifejezetten az egyes szervezetek igényeire szabott programok kialakítására szakosodtak. Fontos, hogy a szervezetek mérlegeljék az összes rendelkezésre álló lehetőséget, mielőtt a megfelelő programról döntenek; ez magában foglalhatja a különböző helyszínek vagy tevékenységek kiválasztását attól függően, hogy mi felel meg leginkább azoknak a céloknak, amelyeket a tagok expedícióra küldésével el akarnak érni, például a vezetői képességek fejlesztése vagy a különböző részlegek tagjai közötti jobb együttműködés elősegítése. Emellett a szervezeteknek fel kell mérniük, hogy vannak-e olyan alapvető problémák, amelyeket meg kell oldaniuk, mielőtt expedícióra küldenék az embereket; ha az egyének között konfliktusok vannak, ezeket kell először kezelni annak érdekében, hogy biztosítsák a sikert a szabadban végzett közös tevékenységek során.

Összefoglalva, az expedíciók kiváló lehetőséget nyújtanak a szervezeteknek arra, hogy erős, jobb kommunikációs és együttműködési készségekkel rendelkező csapatokat alakítsanak ki. Azáltal, hogy a résztvevőknek a szokásos munkakörnyezetükön kívüli, értelmes élményeket kínálnak, lehetőséget biztosítanak a személyes fejlődésre, miközben segítenek a csapatokon belüli erős személyközi kapcsolatok kialakításában is. Fontos azonban, hogy a szervezetek körültekintően tervezzenek, amikor expedíciós programokat hajtanak végre, beleértve olyan tapasztalt szakemberek bevonását, akik szakosodtak a megfelelő, kifejezetten az egyes szervezetek igényeihez igazított programok kialakítására.

Fél napos felkészítés után egy egész napot nomád körülmények között leszünk, majd egy fél napos kiértékelés, feldolgozó fázis jön.

Az expedíció, mint az élménypedagógia egyik legősibb megnyilvánulási formája. Hatalmas erő lakozik benne, megtudhatjuk, hogy mekkora!

Felkészülés, tájolás, kommunikáció, problémamegoldás, komfortzónából történő kimozdulás. És igen, kint alszunk külső helyszínen.

Az expedíció része, hogy a csapat együtt hoz döntést, hogy mit vásároljanak a boltban, mert 24 órán keresztül saját maguknak kell gondoskodni mindenről.

Miután a csapat megtalálta a 6 tájékozódási pontot, este meleg ételt kell készíteniük a szabadban. Ehhez az eszközöket magukkal kell vinniük. 

Kötelező felszerelés: hálózsák, polifoam szivacs, időjárásnak megfelelő öltözet (esőkabát, zárt cipő), kanálgép (evőeszközök)

A maximális létszám 18 fő.

Amennyiben a határidő lejárta előtt megtelik a keret, úgy korábban zárjuk le a jelentkezés lehetőségét és elindítjuk a várólistát.

A képzést szervezeti igény esetén – az időpontoktól eltérően, előzetesen egyeztetett időpontban – NÁLATOK is megtartjuk! Hívjatok bátran!

Jelentkezni KIZÁRÓLAG online, elektronikus regisztrációs lapon lehet!

ÉLMÉNYPEDAGÓGIA KÉPZÉS
TÖBB SZINTEN IS!

Nem csak csináljuk, hanem tanítjuk is 2006 óta a Pécsi Tudományegyetemen.
Képezd ki trénereidet, pedagógusaidat, animátoraidat, ifjúsági munkásaidat,
szociális segítőidet, sportklubod edzőitvagy csak küldd ide gyermekedet, unokádat.
Később hálás lesz, ebben egészen biztos vagyok.

Ha részt veszel képzéseinken, akkor igaz lesz rád:

  • Egy biztos, csupa olyannal fogsz találkozni, aki motivált, szeretne fejlődni, megújulni, többet, mást adni a fejlesztendő célcsoportnak vagy csak magába akarja szívni a csapatépítés, a játékmesteri technika módszertanát. Miért lesz jó, ha jössz erre műhelyre?
  • Megfelelő játékrepertoárral fogsz rendelkezni. Olyanok lesznek ott, mint Te! A műhelymunka gyakorlatorientált, csupa motivált résztvevővel.
  • Izgalmasabbak, élvezetesebbek lesznek a foglalkozásaid, amit majd tartasz. A célcsoportod motiváltabb lesz, mert azonnal használható, gyakorlatias ötletekkel mész haza.
  • És még? Még több játék tudatosan. Olyan, rendszerint strukturált gyakorlatok kerülnek terítékre, melyeknél az önismeretet, emberismeretet, magabiztosságot, teherbírást, kommunikációs készséget, kreativitást, proaktivitást fejlesztjük.
  • Megtanulod, hogyan hasznosítsd az egyénben lévő képességeket.
  • A közösséged elvárásainak megfelelően tudod kitűzni a célokat.
  • Megtanulod a tapasztalati ciklus alkalmazását. Hogy a gyakorlatok során leszűrt tapasztalatokat hogyan ültetheted át a való életbe.
  • Elsajátítod az élmény általi nevelés gyakorlati alapelveit, alapfogalmait.
  • Meg tudsz majd tervezni játékos napokat, rendezvényeket.
  • A közösséged tagjai jobban megismerik egymást, ezáltal jobb együttműködés alakul ki, aminek köszönhetően hatékonyabb a csapatmunka és a kommunikáció.
  • Többet megtudhatsz az Élménypedagógia felhasználási területeiről.
  • A fejlesztési célnak megfelelően tudod megtervezni, majd lebonyolítani a foglalkozásodat.
  • Megtudhatod, hogy mitől más egy facilitátor, mint egy tanár

1. ANIMÁTORKÉPZÉS

FIGYELEM! Nálatok is megtartjuk a foglalkozást, hívjatok, beszéljük meg!

Pedagógusok, cégvezetők, szociális területen dolgozók, diákok, ifjúsági segítők, kortárs segítők, ifjúsági vezetők, egyetemisták!

(Tapasztalati tanulás – a mozgáson alapuló élmény általi fejlesztés)

Célja: A résztvevőt megismertesse a mozgáson alapuló élmény általi nevelés fejlesztési lehetőségeivel, a cselekvés alapú tapasztalati tanulás módszerével. A műhelyfoglalkozásokon helyt kapnak az élménypedagógiai alapú megközelítések is. Cél az egyéni és társas kompetenciák, továbbá a kommunikáció, együttműködés, problémamegoldás, bizalom, társas támogatás fejlesztése, ill. a konfliktusmegoldó készség elsajátítása.

Játék, játék, csak játék. Színezd újra a csapatodat, frissítsd fel az animátori tudásodat. A tréningciklus sajátosságait figyelembe véve, egymásra épülő játékok képeznek saját élményt.

Miért lesz jó, ha elvégzed?

Megfelelő játékrepertoárral fogsz rendelkezni. Olyanok lesznek ott, mint Te! A műhelymunka gyakorlatorientált, csupa motivált résztvevővel. Izgalmasabbak, élvezetesebbek lesznek a foglalkozásaid, amit majd tartasz. A célcsoportod motiváltabb lesz, mert azonnal használható, gyakorlatias ötletekkel mész haza.

Még több gyakorlat tudatosan. Olyan, rendszerint strukturált gyakorlatok, játékok kerülnek terítékre, melyeknél az önismeretet, emberismeretet, magabiztosságot, teherbírást, kommunikációs készséget, kreativitást, proaktivitást fejlesztünk.

Miért lesz jó, ha elvégzed?

Egy biztos, minden változik. Felkészülsz a szervezeti változásokra. Megtanulod, hogyan hasznosítsd az egyénben lévő képességeket. A közösséged elvárásainak megfelelően tudod kitűzni a célokat. Megtanulod a tapasztalati ciklus alkalmazását. Hogy a gyakorlatok során leszűrt tapasztalatokat hogyan ültetheted át a való életbe. Elsajátítod az élmény általi nevelés gyakorlati alapelveit, alapfogalmait. Meg tudsz majd tervezni játékos napokat, rendezvényeket. A közösséged tagjai jobban megismerik egymást, ezáltal jobb munkatársi együttműködés alakul ki, aminek köszönhetően a hatékonyabb a csapatmunka és a kommunikáció. A jobb eredmények elégedettséget és motiváltabb dolgozókat eredményeznek majd.

Többet megtudhatsz az Élménypedagógia felhasználási területeiről. A fejlesztési célnak megfelelően tudod megtervezni, majd lebonyolítani a foglalkozásodat. Megtudhatod, hogy mitől más egy facilitátor, mint egy animátor.

Miért lesz jó, ha elvégzed?

Megtudod a fejlesztő tréningnél a hatékony tanulást támogató pszichológiai, pedagógia hátteret. A feldolgozást segítő módszereket is megismerheted. Kipróbálhatod a játék kitalálást és fejlesztést. Ez a műhely segít majd komplexen látni a tapasztalati tanulást.

A képzést szervezeti igény esetén – az időpontoktól eltérően, előzetesen egyeztetett időpontban – NÁLATOK is megtartjuk! Hívjatok bátran!

A maximális létszám 24 fő.

Amennyiben a határidő lejárta előtt megtelik a keret, úgy korábban zárjuk le a jelentkezés lehetőségét és elindítjuk a várólistát.

Keress minket és rendeld meg a képzést most, ha más időpontban szeretnéd a szervezetednek (pl. tantestület, civil szervezet, ifjúsági szervezet, egyetem)!

Jelentkezni KIZÁRÓLAG online, elektronikus regisztrációs lapon lehet!

Jelentkezési és befizetési határidő:

2. ÉLMÉNYPEDAGÓGIAI ESZKÖZÖK KÖRÉ ÉPÜLŐ JÁTÉKOK - KÉPZÉS

4 fantasztikus eszköz: polifóm nudli (vízinudli), mászókötél, kooperációs ernyő, slackline (fák között kifeszített kötélkert elemei).

Ezeket használjuk és egy-egy eszköz köré kb.10-10 játékot tervezünk bemutatni, játszani, gyakorolni.

Rendkívüli lehetőség a játékrepertoár gazdagítására és arra, hogy gond nélkül, magabiztosan tudd használni az eszközöket. Ha álmodból felkeltenek, akkor is tudod majd vezetni a játékokat. Ráadásul lesz játék kitalálás és fejlesztés is, ami egy új módszertan arra az esetre, ha a célcsoportoddal is szeretnél játékot fejleszteni.

Jelentkezni KIZÁRÓLAG online, elektronikus regisztrációs lapon lehet!

Amennyiben a határidő lejárta előtt megtelik a keret, úgy korábban zárjuk le a jelentkezés lehetőségét és elindítjuk a várólistát.

Keress minket és rendeld meg a képzést most, ha más időpontban szeretnéd a szervezetednek (pl. tantestület, civil szervezet, ifjúsági szervezet, egyetem)!

Jelentkezési határidő:

A maximális létszám 18 fő.

3. ÉLMÉNYPEDAGÓGIAI FACILITÁTOR - KÉPZÉS

A tapasztalati oktatás a tanulás olyan formája, amely a közvetlen, gyakorlati tapasztalatokra támaszkodik az ismeretek és készségek elsajátítása érdekében. A tapasztalati oktatást segítő képzés segít felkészíteni a pedagógusokat és szakembereket a tapasztalati tanulási tevékenységek létrehozására, megtervezésére és elősegítésére a legkülönfélébb helyszíneken. Ez a fajta képzés alkalmazható az általános iskolai tanulóknak szóló programok kidolgozására a főiskolás korosztályig, valamint a vállalati vagy szakmai továbbképzési környezetben történő felnőttkori tanulásra.

Az élménypedagógus példaképként, edzőként, mentorként, vezetőként és facilitátorként szolgál, hogy elősegítse az élményen keresztül történő tanulást. Az élménypedagógiai tevékenységek segítőjeként struktúrát és útmutatást biztosít, miközben megengedi a tanulóknak a szabadságot, hogy felfedezzék saját érdeklődési körüket annak érdekében, hogy a tapasztalataikból ismereteket szerezzenek. A fő cél az, hogy a résztvevők a reflektív gyakorlat és a környezetükkel való értelmes interakciók révén mélyebb megértést alakítsanak ki önmagukról és másokról.

A tapasztalt pedagógusok tisztában vannak a tapasztalati tanulás értékével, de számos előnye származik a kifejezetten az ilyen típusú oktatási megközelítés megvalósításához kapcsolódó kiegészítő képzésből. A képzés lehetőséget biztosít a tapasztalt tanárok/ facilitátorok számára, hogy új stratégiákat tanuljanak a tapasztalati oktatással történő tanításhoz, például olyan új tevékenységek bevezetését, amelyek nem voltak részei az eredeti programjuknak, vagy olyan módszerek felfedezését, amelyek tükrözik a tapasztalati oktatás hatékony gyakorlataira vonatkozó aktuális kutatási eredményeket. Emellett fontos alkalom a szakértői értékelésre is, hiszen a hasonló érdeklődésű kollégákkal való találkozás révén a résztvevőknek lehetőségük nyílik az önreflexióra, hogy folyamatosan fejleszthessék a már meglévő készségeiket.

Aki kísérleti oktatóvá szeretne válni, annak több szempontot is figyelembe kell vennie, például azt, hogy milyen típusú tanulókkal szeretne foglalkozni (pl. osztálytermi vagy nem formális környezetben), milyen területen rendelkezik szakértelemmel (pl. szabadtéri rekreáció vagy vezetőképzés), milyen módszereket fog alkalmazni az oktatás során (pl. előadások vagy terepgyakorlatok). Az is lényeges, hogy megismerkedjenek a tapasztalati oktatás tervezésével és megvalósításával kapcsolatos legjobb gyakorlatokkal, hogy minden egyes élményt megfelelően testre lehessen szabni az adott céloktól függően (Kolb & Kolb et al., 2019). Ha ezeket a megfontolásokat elvégezték, akkor könnyebben megvalósíthatóvá válik számukra, hogy olyan tantervet hozzanak létre, amely megfelel az egyéni igényeknek, ugyanakkor igazodik az olyan szervezetek által meghatározott szabványokhoz, mint a National Council on Adventure Based Programs (NCAAP) vagy az Association Montessori Internationale (AMI) (Patall et al., 2008). 

Összességében az Experntail Education FaciltiatorTrainingben való részvétel értékes készségeket biztosít az e megközelítésen keresztül történő tanítás iránt érdeklődő egyéneknek, amelyek szükségesek ahhoz, hogy a konkrét célcsoportokhoz igazított, értelmes élményeket hozzanak létre, miközben betartják az olyan szervezetek által meghatározott legjobb gyakorlatokat, mint az NCAAP vagy az AMI. ez a fajta képzés segíthet az oktatóknak abban, hogy bármilyen életkori szinten vagy környezetben elérjék a tanulókat, lehetővé téve számukra, hogy a tanulók/résztvevők számára lehetőséget biztosítsanak arra, hogy reflektáljanak önmagukra, miközben betekintést nyerjenek a valós világ helyzetébe, amikor nyilvános terekbe vagy természeti környezetbe, például parkokba vagy kempingekbe mennek. 

A klasszikus élménypedagógiai facilitátorképzés, amikor a képzés felétől már gyakorlatot is vezetnek a résztvevők. Előkészülünk rá, levezetik a játékokat és a feldolgozás, kiértékelő részt is vezetik, majd a csoport és a trénerek is adnak visszajelzést. 

Ezen a képzésen lehet a legtöbbet tanulni! 

És Te magad látod a folyamatot, hogy hogyan válasz animátorból facilitátorrá.

Bevezetés az élménypedagógiába képzés

A 30 órás „Bevezetés az élménypedagógiába” képzésen olyan módszereket tanulnak a résztvevők, melyeket becsempészhetnek saját tanítási rendszerünkbe. Ugye jól hangzik? Mi is lesz pontosan?

Tematika:

  • Alapfogalmak (élmény, Kolb-ciklus, Flow-elmélet, Johari-ablak, outdoor fejlesztés, teljes értékű szerződés, választható kihívás, objektív / szubjektív kockázat, a biztonság szerepe)
  • Játék kitalálás és fejlesztés, játék vezetése
  • A cselekvés általi tapasztalati tanulásról
  • Az animátor, a tréner, a facilitátor szerepe
  • Az élmény általi nevelés gyakorlati alapelvei
  • A tapasztalati tanulás ciklus
  • Tervezés
  • A gyakorlatok vezetése
  • Feldolgozás (értékelés és alkalmazás)
  • A hatékony tanulását támogató pszichológiai, pedagógia háttér
  • Játékok gyűjteménye – gyakorlatok (indoor, outdoor) 10 főtől-400 főig
  • Akadályverseny típusok, Nagyjátékok
  • Csoportbontó játékok
  • Játékos napok, rendezvények, táborok szervezése
  • Bemutató nap terve

Jelentkezési határidő: 2021.08.19. csütörtök

Jelentkezni KIZÁRÓLAG online, elektronikus regisztrációs lapon lehet!

A maximális létszám 18 fő.

Amennyiben a határidő lejárta előtt megtelik a keret, úgy korábban zárjuk le a jelentkezés lehetőségét és elindítjuk a várólistát.

Keress minket és rendeld meg a képzést most, ha más időpontban szeretnéd a szervezetednek (pl. tantestület, civil szervezet, ifjúsági szervezet, egyetem)!

4. EXPEDÍCIÓ - MINT A FEJLESZTÉS ESZKÖZE

Az expedíciót úgy határozzák meg, mint szervezett utazást, különösen egy nagy létszámú csoport által egy távoli helyre egy meghatározott céllal. Az expedíciók kivételes lehetőséget nyújtanak arra, hogy a szervezetekben erős és hatékony csapatokat hozzanak létre, amelyek segíthetnek a szervezeteknek céljaik és célkitűzéseik elérésében. Ez az esszé megvitatja, hogy miért előnyösek az expedíciók a csapatfejlesztés szempontjából, és hogyan lehet őket hatékonyan alkalmazni egy szervezeten belül a csapatban rejlő lehetőségek maximalizálása érdekében.

A sikeres csapatfejlesztés fontos szempontja, hogy képesek legyenek produktívan együtt dolgozni a közös célok érdekében, különböző készségek, például a kommunikáció, a problémamegoldás és a döntéshozatal alkalmazásával. Az expedíciók során az ezeket a készségeket érintő tevékenységeken keresztül a résztvevők új módszereket tanulnak meg a feladatok és a kihívások megközelítéséhez, amelyekkel a csapatuknak a munkahelyükön kell szembenézniük. Ez jobb együttműködést eredményez a csapat tagjai között, ami javítja az általános szervezeti teljesítményt. A mindennapi feladatokon kívüli új készségek fejlesztése mellett az expedíciók a személyes fejlődést is elősegítik azáltal, hogy az embereket a komfortzónájukon kívülre kényszerítik, és arra ösztönzik őket, hogy ismeretlen kihívásokkal szembesülve kockázatot vállaljanak.

Az expedíció sikeréhez az egyéneknek egységes csoportként kell összefogniuk, ami lehetővé teszi számukra, hogy szorosabban együttműködjenek egymással, mint ahogyan azt a munkahelyükön általában tennék. Emellett több idejük van távol az irodai zavaró tényezőktől, például az e-mailektől vagy a megbeszélésektől; ez teret ad nekik a gondolkodásra, valamint lehetőséget biztosít a személyes tapasztalatokról szóló mélyebb beszélgetésekre. A csapatokon belüli erősebb személyközi kapcsolatok kiépítése bizonyítottan előnyös a kommunikáció és az együttműködés javítása szempontjából, de csökkenti a stressz-szintet is, ami növeli a munkahelyi morált.

akik kifejezetten az egyes szervezetek igényeire szabott programok kialakítására szakosodtak. Fontos, hogy a szervezetek mérlegeljék az összes rendelkezésre álló lehetőséget, mielőtt a megfelelő programról döntenek; ez magában foglalhatja a különböző helyszínek vagy tevékenységek kiválasztását attól függően, hogy mi felel meg leginkább azoknak a céloknak, amelyeket a tagok expedícióra küldésével el akarnak érni, például a vezetői képességek fejlesztése vagy a különböző részlegek tagjai közötti jobb együttműködés elősegítése. Emellett a szervezeteknek fel kell mérniük, hogy vannak-e olyan alapvető problémák, amelyeket meg kell oldaniuk, mielőtt expedícióra küldenék az embereket; ha az egyének között konfliktusok vannak, ezeket kell először kezelni annak érdekében, hogy biztosítsák a sikert a szabadban végzett közös tevékenységek során.

Összefoglalva, az expedíciók kiváló lehetőséget nyújtanak a szervezeteknek arra, hogy erős, jobb kommunikációs és együttműködési készségekkel rendelkező csapatokat alakítsanak ki. Azáltal, hogy a résztvevőknek a szokásos munkakörnyezetükön kívüli, értelmes élményeket kínálnak, lehetőséget biztosítanak a személyes fejlődésre, miközben segítenek a csapatokon belüli erős személyközi kapcsolatok kialakításában is. Fontos azonban, hogy a szervezetek körültekintően tervezzenek, amikor expedíciós programokat hajtanak végre, beleértve olyan tapasztalt szakemberek bevonását, akik szakosodtak a megfelelő, kifejezetten az egyes szervezetek igényeihez igazított programok kialakítására.

Fél napos felkészítés után egy egész napot nomád körülmények között leszünk, majd egy fél napos kiértékelés, feldolgozó fázis jön.

Az expedíció, mint az élménypedagógia egyik legősibb megnyilvánulási formája. Hatalmas erő lakozik benne, megtudhatjuk, hogy mekkora!

Felkészülés, tájolás, kommunikáció, problémamegoldás, komfortzónából történő kimozdulás. És igen, kint alszunk külső helyszínen.

Az expedíció része, hogy a csapat együtt hoz döntést, hogy mit vásároljanak a boltban, mert 24 órán keresztül saját maguknak kell gondoskodni mindenről.

Miután a csapat megtalálta a 6 tájékozódási pontot, este meleg ételt kell készíteniük a szabadban. Ehhez az eszközöket magukkal kell vinniük. 

Kötelező felszerelés: hálózsák, polifoam szivacs, időjárásnak megfelelő öltözet (esőkabát, zárt cipő), kanálgép (evőeszközök)

A maximális létszám 18 fő.

Amennyiben a határidő lejárta előtt megtelik a keret, úgy korábban zárjuk le a jelentkezés lehetőségét és elindítjuk a várólistát.

A képzést szervezeti igény esetén – az időpontoktól eltérően, előzetesen egyeztetett időpontban – NÁLATOK is megtartjuk! Hívjatok bátran!

Jelentkezni KIZÁRÓLAG online, elektronikus regisztrációs lapon lehet!

TÁMOGASS MINKET!

Ne hagyd veszni, SZJA-d 1+1%-át!

Élményzóna Egyesület

Adószám: 18307766-1-02

Kapcsolat

Copyright © 2023 Élményzóna Egyesület | Minden jog fenntartva